جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

دانلود جزوه شناسایی گیاهان مرتعی 2

در این پست خواهید خواند :

در این پست خواهید خواند :

قسمتی از جزوه شناسایی گیاهان مرتعی 2 به صورت زیر می باشد. لینک دانلود این جزوه در پایین صفحه است.

تيره اسفناجيان، Chenopodiaceae :

اين تيره شامل گياهاني يکساله، دوساله يا چند ساله، گاهي درختچه اي و به ندرت درختي يا بالارونده مي باشد.گياهان اين تيره نمک دوست اند و بيشتر در خاک هاي شور رشد مي کنند به عبارتي طالب خاک هاي داراي کلريد و نيترات هستند. توانايي رشد و تحمل گياه در چنين مناطق شور و محيط هاي مرطوب يا خنک غني از نمک، بيشتر از آن جهت است که اين گياهان مي توانند تراکم و غلظت اسمزي دروني خود را تغيير دهند و آن را بيشتر از خاک محيط خود سازند.

اغلب گياهان اين تيره گوشتي و بند بند مي باشند. داراي برگ هاي معمولاً متناوب، گاهي متقابل، ساده، اغلب گوشتي و استوانه اي يا تحليل رفته اند که به فلس تبديل شده اند. برگ ها بدون گوشوارک هستند. گل هاي آنها کوچک، نر-ماده يا تک جنس، منفرد يا در سنبله يا خوشه گرزن هستند. گلهايشان منظم و گلپوش آنها شامل 5 کاسبرگ و بدون گلبرگ است. کاسبرگ ها اغلب پايا هستند، پس از لقاح به رشد و نمو خود ادامه داده، به بال تبديل مي شوند و ميوه را احاطه مي کنند. پرچم ها 1 تا 5 عدد هستند و گاهي پرچم عقيم (استامينود) نيز وجود دارد. ميوه اين گياهان فندقه (آکن) و به ندرت کپسول است. دانه ها افقي يا عمودي اند.

دانلود جزوه شناسایی گیاهان مرتعی 2
دانلود جزوه شناسایی گیاهان مرتعی 2

اين تيره بر اساس نوع جنين به دو زير تيره تقسيم مي شود:

1- زير تيره Cyclolobeae :جنين حلقوي يا نعل اسبي که آلبومين فراوان مرکزي را در بر مي گيرد.

2-زير تيره Spirolobeae :جنين مارپيچي، آلبومين لاغر و يا بدون آلبومين. 

الف) جنس هاي زير تيره Cyclolobeae :

1- جنس Atriplex (علف شور، سلمکي) :

گياهان يکساله علفي يا چند ساله چوبي با برگ هاي پهن و متناوب، گل تک جنس، گياهان اغلب دوپايه اند. گلِ ماده فاقد گلپوش و از دو قطعه سبز رنگ آزاد يا کم و بيش به هم پيوسته تشکيل شده است که پس از لقاح به صورت دو برگک، ميوه فندقه را احاطه مي کنند. داراي گونه هاي متعددي بوده که جزو نباتات شورپسند و ازت پسند مي باشد. و به علت جذب نمک هاي خاک باعث اصلاح خاک مي شوند. اين گياهان با داشتن پروتئين کافي ارزش علوفه اي نسبتاً خوبي دارند.

برای دانلود جزوه شناسایی گیاهان مرتعی 2 روی لینک زیر کلیک کنید.

بخش دانلود

این پست را به اشتراک بگذارید:

دانلود جزوه شناسایی گیاهان مرتعی 2

این پست را به اشتراک بگذارید:

آزمایشگاه
مشاوره
جزوه
نمونه سوالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *